Náš tým

Tereza Malá

Ředitelka, průvodkyně a zakladatelka Budky

V lesních klubech působím od září 2014. Začalo to ve Spirále na Kladně, kde jsem vedla tvořivé kroužky pro maminky s dětmi a průvodcovala v LK Sojka a na jaře 2016 jsem si splnila sen a spoluzaložila Budku.

V přírodě jsem spokojená, nejraději ve společnosti Martina, Markétky a Vojtíška a fenky Princeznoy, kterou jsme adoptovali v zimě 21/22. Další mojí vášní je vzdělávání nejen pedagogické.

Pod křídly Asociace lesních mateřských škol jsem absolvovala šeosm Letních škol, akreditované vzdělávání Školka blízká přírodě 2015/16, Provázet odborně a vědomě 2016/17 a  Přírodní pedagogiku 2018/19, Pohádky a divadlo v mateřské škole 2022/23. Dále jsem se zúčastnila akreditovaných kurzů Pedagogika volného času a Respektovat a být respektován. Ve šk. roce 2019/20 jsem absolvovala dílčí semináře z cyklu Cesta k dobré lesní školce od ALMŠ a Celoroční cyklus Intuitivní pedagogiky. Zúčastnila jsem se víkendového semináře Teorie typů a podruhé exkurze do lesních školek v Berlíně opět s ALMŠ

Třetím rokem se účastním kurzu Rozvoj osobnosti skrze vnitřní a vnější komunikaci. A vyhlížím nepravidelná víkendová setkání NEO Intu, kde si hrajeme ve skupině dospělých, pak si o tom povídáme, jaké to je, když nám něco nejde, nebo nás to nebaví. Můžeme společně zažívat, to co děti každý den.

Naďa Pecháňová

Průvodkyně

Po několika letech strávených v Praze jsme si s manželem a našimi dvěma dětmi vybrali k novému bydlení Srby. To, že už tu několik let fungovala lesní mateřská školka nepovažuji za náhodu. Už dříve absolvovaný kurz „Respektovat a být respektován“ i pozdější rekvalifikace na „Chůvu pro děti do zahájení povinné školní docházky“ mi pomohly zapojit se mezi průvodce v lesní školce. Teď jsem šťastná, že konečně dělám práci, která mi dává smysl, že můžu být denně na slunci, větru, sněhu i dešti a hlavně jsem vděčná všem dětem, protože mi každý den s láskou a radostí rozšiřují obzory.

Pod křídly ALMŠ jsem absolvovala tři Letní školy, víkendový seminář pro začínající průvodce a Přírodní pedagogiku 2017/18. V září 2020 jsem absolvovala víkendovou Práci s egem pedagoga, na kterou jsem navázala celoročním Kurzem Ego v práci učitele ve šk. roce 2022/23.

Adéla Srbová

Průvodkyně

Mým dětským snem vždy bylo stát se učitelkou. Po vystřídání několika pracovních pozic, vzdělávání zcela vzdáleným, jsem poslechla hlásek uvnitř mě a rozhodla se splnit si toto přání – tedy doprovázet děti na jejich cestě poznání. Když se mi naskytla možnost stát se průvodkyní ve školce, do které bych já sama v útlém věku ráda chodila, dlouho jsem neváhala

S dětmi pracuji od 15 let, kdy jsem začala vést pohybové kroužky pro předškolní děti a jezdit jako vedoucí na tábory. Absolvovala jsem kurz Studia pedagogiky pro pedagogy volného času a v současné době se vzdělávám v rámci seminářů ALMŠ.
Ve volném čase se snažím vyrážet do přírody se stanem, lodí nebo jen s celtou. Jsem vášnivý sběrač bylin a plodů. Ráda šiju, pěstuju, vařím, peču a sportuju.

V uplynulém roce jsem absolvovala několik webinářů ALMŠ a zúčastnila se Letní školy pro pedagogy pod křídly ALMŠ.

 

Johanka Vaňková

Účetnictví a administrativa

Jako dítě jsem trávila hodně času venku, na zahradě, v lese, u rybníka. Škola (střední i vysoká) a následně i práce v ekonomickém oboru mě od přírody a pobytu venku částečně odklonily, ale narození dětí a přestěhování se na vesnici mě vrátily zase tam, kde mi je a vždy bylo dobře.

V dnešní době mi přijde pobyt venku, prosté bytí v přírodě velmi důležité a k tomu se snažím vést i svoje děti. V lednu 2022 se mi naskytla příležitost pracovat jako průvodce v LK Budka a já jsem za tuto příležitost moc ráda. Momentálně studuji Předškolní a mimoškolní pedagogiku na VOŠ ve Svatém Janu pod Skalou, účastním se také různých seminářů a webinářů pod záštitou ALMŠ.

Ve svém volném čase jsem nejraději s rodinou, a to buď venku, na zahradě, v lese nebo na různých výletech. Ráda zpívám, hraji na rozličné hudební nástroje, ráda tvořím, maluji, čtu a cestuji.

V Budce vedu účetnictví a vypomáhám s administrativou a po roce a půl průvodcování odcházím na mateřskou.

 

 

Lucie Danielová

Asistentka průvodkyně

Již jako malá, na základní škole, jsem si velice rozuměla s mladšími dětmi. Líbila se mi jejich bezprostřednost, upřímnost, přirozenost. Bavilo mě trávit s dětmi čas, hrát si s nimi, prožívat s nimi jejich radosti i trápení. Při studiu na střední a později i vysoké škole jsem získala řadu pracovních zkušeností, mimo jiné i v administrativě, a začínala jsem si uvědomovat, že práce v kanceláři mě skutečně nenaplňuje.
Když se mi narodily mé děti, většinu času jsme spolu trávili venku na čerstvém vzduchu v přírodě, v lese. V tu chvíli jsem pochopila, jak moc je pro mne pobyt venku důležitý a jak moc mi chyběl, rozpomínala jsem se na své dětství. Přála jsem si, aby i mé děti strávily v dětství co nejvíce času venku a díky tomu, že jsem měla možnost s nimi být často na chalupě na samotě se mi to, myslím, i podařilo.
Jak děti rostly, začala jsem se více zajímat o různé postoje k jejich vzdělávání, hledala jsem alternativní přístupy, které by nám více vyhovovali, vedle svých dětí jsem se učila, co pro ně je, a co není přirozené. Dalo by se říci, že mateřská dovolená ve mně vzbudila hlubší zájem o pedagogiku z profesního hlediska, absolvovala jsem pomaturitní studium na SPŠ v Berouně obor Předškolní a mimoškolní pedagogika. Po studiu jsem však do oboru vzdělávání nenastoupila, není lehké najít takové vzdělávací zařízení, které by splnilo vaše představy a cíle.
Příležitost pracovat jako průvodkyně v lesní školce pro mne byla velkou výzvou a vlastně dětským snem, který jsem si konečně mohla splnit.
Nyní kombinuji práci v kanceláři s prací s dětmi venku v přirozením prostředí a vypadá to, že jsem konečně nalezla kompromis, který funguje.
Při práci s dětmi se ráda zabývám různými kreativními činnostmi. I ve volném čase ráda tvořím, pečuji o zahradu, poslouchám hudbu, cestuji.
Děti nás toho dokážou naučit více, než si myslíme, stačí je jen vnímat.

Anička Vedlichová

Asistentka průvodkyně

Mým přáním je pracovat s dětmi v kontaktu s opravdovým světem – s lesem, vodou, sluncem i deštěm. Ráda se věnuji venkovním hrám, při kterých je hodně legrace a hudbě – mám mnohaletou zkušenost s hrou na klavír a flétnu, učím se na kytaru, ale nejraději se věnuji společnému zpívání. V oblibě mám lidové písně, tance a zvyklosti spojené s ročním cyklem přírody. Momentálně studuji na přírodovědecké fakultě v Praze geologický obor Vědy o Zemi a ráda bych objevovala dary přírody společně s dětmi. Moc se těším na vzdělávací semináře a kurzy ALMŠ, které mi příjdou zajímavé a užitečné pro práci v lesní školce. Nadchlo mne tu přátelské a přívětivé prostředí, které ve školce mé kolegyně tvoří a ve kterém se cítí všichni respektováni a přijímani.

 

 

 

V totmto šk. roce se potřetí účastníme Supervizní on-line skupiny pod vedením Aleny Lalákové.

Pravidelně absolvovujeme zážitkový semiář první pomoci pod ZDrSEM nebo IPRK.

V roce 2019/2020 jsme společně absolvovaly cykly Písně a říkadla a Svátky a tradice. Na večerní setkání vždy vyrazila jedna z nás a následovalo společné sdílení a rozhodování, co zařadíme do běhu našich dní a slavností.